Bélénos...
Laat uw imago schijnen !

"Ken jezelf"... Gnothi seauton, in het Grieks in de tekst voor de Hellenistische patentees.
Deze zinsnede gegraveerd op het fronton van de tempel van Delphi is de oudste van de voorschriften geciteerd door Plato.
Een basis voor persoonlijke ontwikkeling... Om volledige relatie met de ander te kunnen aangaan,
Je moet weten wie je als eerste bent.

Monsieur de la Palice zou hetzelfde gezegd hebben: Om te communiceren is het nog steeds beter om te weten wat je moet zeggen!
Vooral omdat deze communicatie in een professionele omgeving een strategische reikwijdte heeft.
We kunnen dus net zo goed de tijd nemen om te definiëren wie we zijn (het imago van het bedrijf of de vereniging)
om deze strategie, zowel inhoudelijk als qua vorm, op solide fundamenten te bouwen!

wie bent u en hoe zien we u ?

Het doel van de audit is om zo duidelijk mogelijk vast te stellen
hoe je wordt waargenomen op de verschillende gebieden waarin je actief bent.

Het zit eigenlijk allemaal in die zin

De bodemlijn is hoe u door uw verschillende „publiek" wordt waargenomen.

Image

Wij zullen de hulpmiddelen activeren

om degenen te kennen en te onderzoeken die uw imago overbrengen, zowel binnen uw structuur als buiten.

Image

Het "duidelijkste" imago

is het te bereiken doel, in direct verband met het nagestreefde doel en in lijn met uw middelen.

Image

Een arsenaal aan technieken

bestaat, we zullen samen de technieken definiëren die het beste aan uw verwachtingen en uw budget voldoen.

De basis te leggen

Imagopositionering is de basis van alle communicatie. Het is hij die de richtsnoeren zal definiëren die de hele mededeling zullen leiden, zowel inhoudelijk als in vorm.

De imago's combineren

Goed verankerd in de werkelijkheid, zal uw beeld worden gevoed door voorstellingen gemaakt door uw verschillende publiek. Het gaat allemaal over in de vorm van het beeld dat u wilt uitzenden.

Inspiratie

Als ik een beeld moest nemen (hey hey hey hey hey...), zou ik zeggen dat we in deze strategische fase de locomotief van uw communicatie zullen opbouwen. U zult snel de betekenis van deze allegorie...

de rups wordt een vlinder

Als communicatie van menselijke aard is, is het beheersen van communicatie veel minder. Het gaat niet langer om spontaniteit. En tegelijkertijd is het ook niet zo dat je echt controle hebt: Het zou illusoir zijn om je beeld te willen controleren.

Maar wetende wat we gaan zeggen, hoe we het gaan zeggen en wie nu al de basis legt voor een meer dan consistent evenwicht. Dit is de kunst van imagopositionering.

en er was licht...

In de communicatiestrategie bepalen ze het te bereiken doel, de richting die je moet volgen en tegelijkertijd lichten ze je op het pad dat er naar leidt.

Als we in de positioneringsfase de locomotief hebben gebouwd, is het opzetten van deze gidsen vergelijkbaar met het leggen van de rails: Die van de communicatiecharters.

Behalve dat de locomotief de rails van nature volgt, zijn de charters er om ervoor te zorgen dat het beeld niet ontsporen...

onderneming charter

Het raakt de essentie van je beeld.
In een paar doordachte paragrafen vat ze de essentie van wat je bent en doet samen.

communicatie charter

In plaats daarvan richt het zich op de inhoud. Trefwoorden, argumenten, concepten zijn de basis voor de inhoud van de berichten die uw beeld verspreiden.

grafisch charter

Ze is geïnteresseerd in de vorm: Het logo is het beeldje ervan, maar het gaat vergezeld van de definitie in detail van de kleuren, de typografie, de lay-out,...

het uiteindelijke doel

van deze charters is om de consistentie van je imago te garanderen.
Die het onder alle anderen uniek, geloofwaardig en identificeerbaar zal maken.